سرنوشت محتوا: چگونه الگوریتم Helpful Content به سایت شما کمک می‌کند؟

الگوریتم  helpful content یا محتوای مفید از دید گوگل چیست؟

برای یک متخصص سئو سایت در اصفهان هیچ چیزی از تولید محتوای مفید و کاربر پسند مهم تر نیست. در تمام این سال ها مشاهده کردیم که هدف گوگل همواره نشان دادن بهترین نتایج به کمک بروز رسانی الگوریتم ها به کاربران خودش است. یکی از الگوریتم های جدید و جالبی که به تازگی گوگل به معرفی و اجرای آن پرداخته است الگوریتم محتوای مفید یا همان helpful content است.

گوگل با کمک این الگوریتم محتوای مفید را از غیر مفید جدا می کند تا اشخاصی که بدون توجه به مفید بودن محتوا صرفا با رعایت اصول سئو به لینک یک رسیده اند را شناسایی و در کوتاه ترین زمان آن ها را به انتهای نتایج ببرد. طراحی سایت اصفهان در این مقاله قصد دارد به بررسی الگوریتم محتوای مفید و این که بهترین محتوا از دیدگوگل و کاربران چه محتوایی است بپردازد. پیش از هر چیز لازم است بدانید این الگوریتم چیست و چگونه عمل می کند؟!

الگوریتم  helpful content چیست؟

با روی کار آمدن هوش مصنوعی و ربات های تولید محتوا بسیاری از مطالب موجود در سایت های رتبه برتر، دیگر توسط انسان نوشته نشده اند و ارزش محتوایی زیادی ندارند. صرفا علت بالا آمدن این محتوا ها پیروی از اوصول سئو است. حالا گوگل در اپدیت های جدید خود سعی داشته است تا سایت هایی که به تجربه کاربر توجهی ندارند را شناسایی کند. اما سوال دومی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که گوگل چه محتواهایی را بررسی می کند؟

به گفته گوگل همه محتوا هایی که:

  • توسط ربات های هوش مصنوعی نوشته شده اند
  • یا توسط سایر ابزار های بازنویسی صرفا برای جایگاه گرفتن نوشته شده اند.
  • یا برای کاربران غیر مفید هستند (هدف از نوشتن آن ها صرفا پر کردن صفحه بوده است)
  • همچنین محتواهایی که با مطالب سایت شما هیچ ارتباطی ندارند

الگوریتم  helpful content

بررسی خواهند شد و به عنوان محتوای غیر مفید شناخته می شوند. همه محتوا های هنری آموزشی، محصولات و …. بررسی می شوند اما سخت گیری در موضوعاتی مانند بحث های آموزشی بیشتر از سایر موارد خواهد بود. در واقع گوگل با کمک این الگوریتم سعی دارد تا محتواهای منحصر به فرد، بازنویسی نشده و کاربرپسند بیشتری را در اختیار افراد قرار بدهد.

حتما شنیده اید که این الگوریتم site-wide است. یعنی چه؟

وقتی می گوییم که الگوریتم محتوای مفید از چنین الگوریتمی استفاده می کند به این منظور است که بررسی مطالب فقط روی یک صفحه و یک نوشته شما نخواهد بود. با کمک الگوریتم site-wide گوگل تمام محتواهای سایت شما را بررسی می کند و در صورتی که مطالب غیر مفید و صرفا جهت رتبه گرفتن زیاد در سایت شما موجود باشد رتبه کلی سایت شما را پایین خواهد آورد.

اما آیا این الگوریتم روی زبان های دیگر جز انگلیسی هم قابل اجرا است؟

بیایید واقع بین باشیم با توجه به این که هنوز فقط محتواهای زبان انگلیسی می توانند توسط این الگوریتم بررسی شوند. و حداقل 6 ماه زمان لازم است تا گوگل زبان های دیگر را هم به سیستم خود اضافه کند، حتی اگر امروز هم این الگوریتم روی سایت شما اجرا نشود به زودی زبان فارسی به آن اضافه می شود. پس در آن زمان چاره چیست؟

بهتر است وارد سایتتان شوید و مطالب مرتبط و مفید را از سایر مطالب جدا کنید. گوگل خاطر نشان کرده است که حذف مطالب بی ارزش و … می تواند در تغییر رتبه و بهبود جایگاهتان موثر باشد. گوگل به طول مستقیم به کلمه جریمه اشاره نکرده است اما بدیهی است در صورتی که چنین محتواهایی در سایت شما متنشر شده باشد به رتبه های پایین و نتایج پایین گوگل خواهید رفت. برای همین باید از این به بعد محتوا های  people first content را در اولویت کارتان قرار بدهید.

محتوای people first content را چگونه تولید کنیم؟

برای فرار از چنین مخمصه ای باید محتوا های People-First-content تولید کنید. اساس کار این محتوا ها با توجه به کاربر است. یعنی محتوای جدیدی را تولید کنید که با توجه به نیاز کاربر و صرفا جهت پاسخگویی به ابهامات ذهنی وی ساخته شده است. برای انجام این کار پیش از هر چیز باید روی تخصص خود در حوزه ای که در آن در حال فعالیت هستید تمرکز کنید. تولید یک محتوای مفید برای کاربر بهتر از تولید ده محتوا با رعایت اصول سئو و صرفا جهت پر کردن صفحات و گرفتن جایگاه است.

سعی کنید از تجربیاتتان کمک بگیرید. کمک از تجربیات به این منظور است که در محتواهایتان به چیز هایی اشاره کنید که در سایت های دیگر نمی توان پیدا کرد. برای افزایش بازدید سایتتان علاوه بر نوشتن مطالب مفید می توانید از فیلم ها، عکس ها و مثال هایی جهت فهم بهتر استفاده کنید. این کار به افزایش جایگاه شما در گوگل کمک می کند و ترافیک بیشتری را وارد سایتتان می کند. برای برخی افراد فیلم آموزشی یا ویس خیلی مفید تر و قابل فهم تر از خط ها نوشته است. برای همین باید تمام افراد را در نظر بگیرید و پس از آن به تولید محتوا بپردازید.

در نظر داشته باشید علاوه بر این که نباید در مقالات به دروغ کاربر را به خواندن ادامه مطلب ترغیب کنید، از چند موضوعی کردن سایتتان هم باید پرهیز کنید. یعنی اگر قرار نیست موضوعی پس از خواندن مقاله شما هیچ دانش و تجربه ای را به کاربر اضافه کند اصلا نیازی به دادن وعده های دروغ نخواهد بود و در برخی مواقع حتی نیازی به انتشار آن هم نیست. همچنین صحبت کردن در مورد چند موضوع متفاوت هم کاربران سایت را گیج می کند و هم موتور های جستجو را. بهتر است اگر مثلا موضوع سایت شما خرید قهوه است فقط به صورت تخصصی در رابطه با قهوه صحبت شود قرار دادن محتوایی با موضوع آلودگی هوا در این سایت اصلا کار درستی نخواهد بود.

در پایان باید اشاره کنم که استفاده از ابزار ها و ربات های هوش مصنوعی اصلا بدنیست به شرطی که پس از نوشته شدن محتوا توسط این ابزار ها گرامر ها، عکس ها و جملات به طور کامل بررسی شوند و در صورتی که جایی از متن نیاز به تغییر دارد این تغییرات اعمال شوند. نوشتن محتوای مفید برای کاربران اصلا کار سختی نیست تنها کافی است کمی به قدرت قلمتان اعتماد کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود خوشحال می شویم نظرتان را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

راستی اگه دنبال تولید محتوا در اصفهان هستی کلیک کن روی لینک ما: آموزش سئو در اصفهان

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 پاسخ