رقص گوگل را دیده اید؟

رقص گوگل را دیده اید؟ آشنایی با گوگل دنس و تاثیر آن بر سئو

رقص گوگل را دیده اید؟ آشنایی با گوگل دنس و تاثیر آن بر سئو

با پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از مشاغل روی به تاسیس سایت آوردند. همین دلیل باعث شد تا در یک کلمه کلید مشترک تعداد زیادی سایت با یک دیگر رقابت کنند. البته برخی از این سایت ها محتوای مفیدی را برای کاربران سایت نمایش نمی دادند. این سایت ها معمولا توسط تکنیک های کلاه سیاه و خریدن بک لینک ها به نتایج اول گوگل می رسیدند. همین موضوع باعث می شد تا کاربران برای دستیابی به نوشته مورد نظر در صفحات مختلف به جست و جوی خود ادامه دهند.

با به وجود آمدن الگوریتم های گوگل این موضوع بهبود یافت و محتوا های بهتر در جایگاه های بالا تری قرار گرفتند. گوگل توسط روش های مختلفی سایت ها را مورد آزمایش قرار می دهد. از الگوریتم های گوگل که میزان رضایت کاربران را از محتوا مورد بررسی قرار می دهد الگوریتم رقص گوگل یا google dance می باشد.

راستی اگه میخوای داخل سندباکس گوگل گیر نکنی، الگوریتم سندباکس بخون: آموزش رازها و چالش های سندباکس گوگل

الگوریتم google dance یا رقص گوگل چیست؟

خزنده گوگل با توجه به رتبه سایت، جایگاه آن را به سطحی بالا تر از رتبه اصلی سایت تغییر می دهد. این یک تغییر ناگهانی می باشد که ممکن است در یک یا چند کلمه کلید رخ دهد و هدف این الگوریتم بررسی میزان رضایت کاربران از سایت می باشد. این الگوریتم رتبه سایت را تغییر می دهد و تا زمان ثابت ماندن جایگاه آن این نوسانات ادامه دارند.

اغلب اوقات این الگوریتم پس افزودن نوشته جدید رخ می دهد اما گاهی نیز ممکن است این چالش بدون اضافه کردن نوشته و برگه جدید به وجود بیاید. برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون بایستی شما تخصص کافی را در این زمینه داشته باشید و کاری انجام ندهید که باعث بد تر شدن اضاع شود.

اگر در زمانی که این الگوریتم روی سایت شما ایجاد شد رفتار اشتباهی به گوگل نشان دهید رتبه و جایگاه سایت شما پایین می آید و دچار افت قدرت خواهید شد. البته که رفتاران کاربران روی سایت بسیار تاثیر گذار است و بایستی محتوایی را منتشر کنید که برای آن ها مفید باشد.

اهمیت الگوریتم رقص گوگل

این الگوریتم بسته به عوامل مختلفی از یک روز تا چند روز به طول می انجامد که در این مدت بایستی مراقب رفتارمان روی سایت باشیم. الگوریتم رقص گوگل از مهم ترین و اصلی ترین چالش ها گوگل می باشد که می تواند به طور مستقیم روی رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشد.

زمانی که شما یک مقاله و نوشته جدیدی به سایتتان اضافه می کنید، گوگل برای تعیین رتبه و جایگاه دقیق آن، چند مدتی محتوا را در نتایج اول گوگل قرار می دهد. در این مدت میزان ماندن کاربران در سایت و رضایت آن ها را از نوشته جدید شما بررسی می کند. پس از آن، محتوای شما اگر در این آزمون موفقیت پیدا کرد، در رتبه ای بهتر نسبت به قبل قرار می گیرید و اگر میزان رضایت کاربران از این نوشته چندان خوب نبود و نتوانستید در این آزمون موفق شوید به رتبه و جایگاه قبلی خود باز می گردید.

رقص گوگل را دیده اید؟

اگر بالافاصله بعد از اینکه در جایگاه شما تغییری ایجاد شد، شما دست به تغییر روی نوشته و محتوا بزنید، می توانید منجر به بد تر شدن شرایط و حتی افت رتبه خود شوید. در این موقعیت بهتر است همان روند قبلی خود را در پیش بگیرید و هیچ تغییر در رفتار خود نشان ندهید. اما بایستی به این نکته توجه کرد که پس از گذشت زمان اگر دچار افت رتبه شدید و تغییرات روند منفی را در پیش گرفته اند بهتر است اقدامات مثبتی در جهت بهتر شدن سایتتان انجام دهید.

تاثیر الگوریتم رقص گوگل بر سئو

در زمینه های مختلف کلمه کلیدی های متفاوتی استفاده می شود که هر کلمه دارای رقیبان زیادی می باشد. همانطور که گفته شد، الگوریتم رقص گوگل با تغییر ناگهانی رتبه سایت و بردن آن به جایگاه بالا تر، نوع رفتار کاربران را مورد بررسی قرار می دهد. برای بالا نگه داشتن رتبه سایتتان باید کاربران را از سایت و مطالب آن راضی نگه دارید. با راضی ماندن کاربران جایگاه ثابت می ماند و این می تواند تغییری مثبت در جهت سئو باشد.

اگه میخوای رقص گوگل روی سئو سایتت تاثیری نداشته باشه آموزش ببین: آموزش سئو سایت در اصفهان

الگوریتم رقص گوگل چه سایت هایی را مورد هدف قرار می دهد؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، نتایجی به دست آمده که شان می دهد عوامل مختلفی در به وجود آمدن الگوریتم رقص گوگل نقش دارند. از جمله این عوامل می توان به:

تغییرات ایجاد شده

تغییرات مختلفی می تواند در ایجاد این الگوریتم نقش داشته باشند. از جمله این تغییرات می توان به: ایجاد نوشته یا برگه جدید و ایجاد سایت جدید، اشاره کرد. این تغییرات در نتایج گوگل از مهم ترین عوامل ایجاد این الگوریتم می باشند. سایت هایی که صفحه و نوشته جدیدی ایجاد می کنند بیشتر توسط این الگوریتم مورد آزمون قرار می گیرند.

سن سایت

هر سایتی که تازه تاسیس می شود و انتشار پیدا می کند، بیشتر در معرض این الگوریتم و تغییرات حاصل از آن قرار می گیرد.

رقص گوگل را دیده اید؟

میزان رقابت

هر چه میزان رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، گوگل برای نشان دادن محتوای بهتر در آن زمینه این الگوریتم را روی سایت ها اجرا می کند.

لینک سازی ها

الگوریتم رقص گوگل، زمانی که لینک سازی زیادی روی یک سایت انجام شده باشد و اعتبار دامنه هایی که به آن لینک زده اند بالا باشد، فعال می شود و نوسانات را شروع می کند. سایت هایی که دارای عملکردی ضعیف در زمینه لینک سازی هستند نیز باعث به وجود آمدن این الگوریتم می شود.

محتوای تکراری

برخی از سایت ها ممکن است برای جذب کاربران از سایت های دیگر محتوا های مختلف را کپی و در نوشته های خود قرار دهند. این الگوریتم برای جلوگیری از این موضوع، جایگاه سایت هایی را که دارای محتوا های تکراری هستند، تغییر می دهد.

چه کنیم تا از الگوریتم رقص گوگل در امان باشیم؟

روش های مختلفی برای در امان ماند از این الگوریتم وجود دارد که از جمله این روش ها عبارتند از:

  1. استفاده از تکنیک سئو داخلی برای بالا بردن رتبه سایت.
  2. بهینه سازی لینک های داخلی و خارجی
  3. استفاده نکردن از محتوا های تکراری و کپی شده
  4. استفاده از کلمه کلیدی در تعداد مناسب و به اندازه
  5. نوشتن محتوا های جدید و کاربر پسند

چه اقداماتی برای بالا رفتن رتبه سایت در الگوریتم رقص گوگل انجام دهیم؟

عوامل مختلفی در زمان نوسانات ایجاد شده توسط الگوریتم رقص گوگل می تواند روی بالا رفتن رتبه سایت تاثیر گذار باشد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از عناوین جذاب برای نوشتن محتوا
  • استفاده از مطالب جذاب در توضیحات متا
  • تولید محتوا های خوب و دارای کیفیت بالا و کاربر پسند
  • انجام دادن لینک سازی داخلی به درستی

رقص گوگل را دیده اید؟

لذت بردن از رقص گوگل با رعایت اصول قوانین آن!

الگوریتم گوگل دنس به طور کلی برای جلوگیری از استفاده محتوا های تکراری و استفاده از روش ها و تکنیک های کلاه سیاه به وجود آمده است. در زمان ایجاد تغییرات روی سایت باید تجربه و تخصص کافی را داشته باشید تا بتوانید از این چالش و آزمون گوگل سر بلند بیرون بیایید اما اگر اطلاعاتی ندارید با شرکت سئو سایت در اصفهان ارتباط بگیرید. در صورتی که از روش های استاندار گوگل استفاده کرده باشید، می تواند تغییر مثبتی روی جایگاه سایت شما داشته باشد. رضایت داشتن مخاطبان و کاربران در این الگوریتم بسیار مهم می باشد و بهتر است در تولید محتوا های خود دقت کافی را داشته باشید.

اگه میخوای رقص گوگل ببینی از ما مشاوره بگیر: مشاوره سئو در اصفهان

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 پاسخ